fredag den 21. september 2012

Efterår

Efterår når det er værst? Det må være når det regner som i dag. Hold da op hvor det hele sejler.
Det er kun vejr til at hygge sig indendøre med strikketøjet.
I den sidste tid har jeg strikket futsko i lange baner, som jeg har filtet i vaskemaskinen.
Jeg har udviklet en opskrift, der dækker alle str. fra 23/24 og op til 43/44, så nu kan kulden bare komme an. De kan strikkes for, fra knap 40,- kr. til lidt under 100,- alt efter hvilket garn og hvilken str. man laver dem i.
De strikkes på pinde nr. 6 og man kan lave et par på en aften.
Pt. er de kommet i butikken til inspiration, men ellers er tanken, at jeg vil have en kurv stående med dem, så der altid er futsko til børnebørn, børn, svigerbørn og hvem der ellers kommer på besøg.
Med latex har jeg skrevet str. under bunden på dem, mest af hensyn til skridsikkerheden.


Jeg har strikket i Samo fra Marks & Kattens, men de kan også strikkes i Viking natur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar