fredag den 16. december 2011

Nemme benvarmere - DIY

Strik et par benvarmere på 2 aftener, i Viking Superwash, som findes i et stort farveudvalg.
Mine er strikket på strømpepinde nr. 3½ og er koksgrå.
Slå 60 m op. Strik 30 omg rib, 2 r, 2 vr. Derefter strikkes snoninger i retmaskerne på hver 6. omg. Dette gøres ved at strikke 1 r i nr. 2 m, bag om den første, 1 r i første m, løft begge m af p. Når der er lavet ca. 20 cm med snoninger, strikkes igen 30 omg med 2 r, 2 vr. Luk løst af. Benvarmerne sidder rigtig godt på benene, og kan vaskes på 40 grader i maskine.
Garnet kan købes i butikken.


5 kommentarer:

  1. Jeg er i den grad nybegynder i strik.. altså jeg kan godt strikke ret og vrang og også slå masker op på strømpepinde. Og jeg er i gang med at lave disse benvarmer, opskriften er fantastisk, jeg er jo stadig i gang med at øve mig, og stille og roligt øger jeg i sværhedsgraderne.. tusinde tusinde tak

    SvarSlet
  2. Hej Sanne
    Det er dejligt at høre at du kan bruge min opskrift, så er det jo noget ved
    at lave den:-)

    SvarSlet
  3. Hej Katrine
    Kan du sige hvor mange nøgler der skal bruges?
    Mvh Anette

    SvarSlet
  4. Hvor mange nøgler garn skal der bruges til disse benvarmere ?

    SvarSlet